Om nog meer mensen zich welkom te laten voelen en te helpen in onze maatschappelijk-educatieve bibliotheek waar iedereen kan leren, lezen en digitaal mee kan doen is Bibliotheek aan den IJssel op zoek naar:

Vrijwilligers voor de schoolbibliotheek op het Krimpenerwaard College

Wat ga je doen?

Je leent boeken uit en neemt ze in. Je geeft tips, luistert goed en helpt de jongeren (tussen 12-18 jaar) bij het vinden van het juiste boek. Je motiveert, enthousiasmeert en beantwoordt vragen, ook van docenten. Ook zorg je ervoor dat de schoolbibliotheek er netjes en aantrekkelijk uitziet. Bijvoorbeeld door een (thema)presentatie om titels extra onder de aandacht te brengen. Je werkt samen met de leesmediaconsulent en andere vrijwilligers en zorgt samen met hun voor een goede sfeer in de schoolbibliotheek.

Wie ben jij?

• Plezier in het werken met jongeren
  • Enthousiast over lezen en weet dit over te brengen
  • Servicegericht en proactief
  • Orde en goede sfeer
  • Digitaal vaardig om te werken met een uitleensysteem
  • Vanaf maart 2025 beschikbaar op maandagmiddag 12:30 uur-15:30, als je eerder wil starten, reageer dan ook, dan kijken we naar de mogelijkheden binnen onze andere schoolbibliotheken

Wat bieden we je?

• Een gratis bibliotheekabonnement
  • Afwisselend werk op een dynamische werkplek in het centrum van de school
  • Goede begeleiding door de vakinhoudelijke collega’s
  • Een duidelijk en overzichtelijk takenpakket
  • Een goed vrijwilligersbeleid en een vrijwilligersovereenkomst

Nieuwsgierig?

Neem contact op met Daniëlle in het Veld, Leesmediaconsulent Krimpenerwaard College: d.inhetveld@bibliotheekaandenijssel.nl | 06 24706228.