Inloggen in Mijn Menu is veranderd

Lees hier wat dat voor jou betekent.

'Klim op de zeepkist!' op Internationale Vrouwendag

Gepubliceerd op: 22 februari 2018 20:26

Op 8 maart is het Internationale vrouwendag. Het thema voor 2018 is Vrouwen en mannen zijn overal gelijkwaardig #wijzijngelijkwaardig. Op initiatief van Çilay Özdemir, kandidaat-raadslid van D66, organiseert de bibliotheek op 8 maart 2018 in de bibliotheek aan het Stadsplein het podium ‘Klim op de zeepkist!’. Raadsleden en kandidaat-leden van de gemeente Capelle aan den IJssel zullen zich uitspreken omtrent dit thema. Het publiek praat natuurlijk mee.

Gelijke rechten

In 2030 moeten vrouwen evenveel kansen krijgen als mannen, om mee te beslissen binnen de politiek, de economie en het openbare leven. Landen moeten specifiek beleid maken en wetten aannemen die vrouwen en meisjes gelijke rechten geven op alle gebieden.

Informeren en verbinden

Het past bij de bibliotheek om te informeren en te verbinden, daarom heeft de bibliotheek in de aanloop naar de verkiezingen (bij voorkeur) vrouwelijke raadsleden en kandidaat-leden van de gemeente Capelle aan den IJssel uitgenodigd om op 8 maart op een ‘zeepkist’ te gaan staan en hun standpunt omtrent dit thema te delen. Aan die oproep is enthousiast gehoor gegeven.

Donderdag 8 maart 2018 is het zover, van 13:00 tot 15:00 uur in Bibliotheek Capelle Centrum: ‘Klim op de zeepkist!’ op Internationale Vrouwendag. Komt dat zien!