Inloggen in Mijn Menu is veranderd

Lees hier wat dat voor jou betekent.

Nationale Voorleesdagen in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 9 januari 2018 09:00

Woensdag 24 januari gaan de Nationale Voorleesdagen van start! Die openen feestelijk met Het Nationale Voorleesontbijt, waar basisscholen, bibliotheken peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in grote getale aan meedoen. Het Prentenboek van het jaar 'Ssst! De tijger slaapt' van Britta Teckentrup staat centraal. Ook in de bibliotheek vieren we de Nationale Voorleesdagen. Kom je ze meevieren?

Lezen, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen

Eind deze maand, op woensdag 24 januari 2018, gaan de Nationale Voorleesdagen weer van start. De Nationale Voorleesdagen zijn natuurlijk dé dagen om prenten- en voorleesboeken volop onder de aandacht te brengen. Belangrijk, want lezen is van levensbelang. Met een kwartiertje per dag verander je trouwens al wezenlijk veel, want met 15 minuten lezen per dag leert je kind 1000 extra nieuwe woorden per jaar!

Nationale Voorleesdagen in de bibliotheek

Woensdag 24 januari

Elke woensdag wordt er door voorlezers van de VoorleesExpress voorgelezen in de bibliotheek. Het voorlezen begint om 14:00 uur en vindt zowel plaats in de bibliotheek aan het Stadsplein in Capelle aan den IJssel als in de bibliotheek aan de Nachtegaalstraat in Krimpen aan den IJssel. Op woensdag 24 januari staat het voorleesuurtje in beide vestigingen natuurlijk in het teken van de Nationale Voorleesdagen, met o.a. het prentenboek 'Ssst! De tijger slaapt'.

Dinsdag 30 januari

Op dinsdag 30 januari om 13:30 uur kunnen kinderen in Krimpen gezellig een uurtje komen taaldansen in het teken vanhet prentenboek 'Ssst! De tijger slaapt'. Danscoach Esther Erdtsieck-Blaaser leidt de taaldansles in de Tuyter in Krimpen aan den IJssel. Speel-o-theek Reuzekeus zal ook aanwezig zijn met materiaal en een leesconsulente van de bibliotheek is aanwezig om te laten zien hoe je via spelletjes de taalontwikkeling van je peuter kunt ontwikkelen.

Alle activiteiten zijn gratis te bezoeken.

Van plan om als peuterspeelzaal met een groep te komen? Meld je voor 22 januari 2018 aan: p.vanschaick@bibliotheekaandenijssel.nl